Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

7 Månader!!

Av Caroline - 31 januari 2012 11:33

Helgen har varit händelserik. I lördags var vi på lilla Nomys dop i Sollefteå. Jättefint var det och precis som på vårat eget blev jag tårögd när man hör dom fina doppsalmerna och tänker på vilken underbar gåva ett litet barn är! Jag är ju inte särskilt religiös av mej men när man väl är i kyrkan och när det handlar om barn får man ändå en liten tro om att det finns nåt större än oss själva som ska beskydda dom. Iaf så hoppas man att det är så!


Eftersom Mattias har fått äran att vara gudfar/fadder åt lilla Nomy så stog han där framme med familjen Westin/Nyberg vilket innebar att jag skulle ha barnen själv i kyrkan. Och även om jag vet att dom brukar va lugnet själv när man är nånstans sådär men lite nervös va jag ändå tvungen å bli, men helt i onödan visade det sej!

Fantastiska ungar har vi ju som satt i vagnen i godan ro å pysslade med varsin leksak, gjorde inte ifrån sej ett enda ljud och va så nöjda. Vilka ljus!

Och sen på dopfikat i församlingsgården va dom lika snäll. Satt i varsin barnmatstol brevis oss och åt majskrokar å lekte. Sen att Lovis fick tag i pappersbordsduken och insåg att man kunde riva sönder den och stoppa i munnen är en annan sak! Det är sånt som hör till. =)


På kvällen åkte vi ut till Ullånger till Jens och Annakarin och vart bjuden på go maten tillsammans med Sanna och Joel. Tittade på hockey å surrade å skratta. Vi hade med oss gåstolarna till barnen så dom traska runt i dom eller låg på en dyna på golvet. Lite skillnad den här gången mot för sist vi vart bjuden på middag där, då va flickorna bara runt 2-3 månader och det slutade med att vi fick äta middagen kl 22 på kvällen! Gick inte riktigt som vi hade tänkt oss.. =)


På söndan kom syster hit med sin 1 månaders lilla Enya. Efter att hon fåt mat tog jag lilltjejen och beordrade ssyster att gå och vila i sovrummet och medans badade jag Enya och pysslade om hon lite. Såklart kunde inte syster slappna av särskilt länge så efter en stund va hon tvungen å titta till oss även om vi klarade oss alldeles utmärkt! Men det där känner man ju igen- det rycker i mamma-nerven!


Igår vart våra tjejer 7 månader. 7 månader!!! 7 MÅNADER!!!!

Stanna tiden är verkligen allt jag tänker nu. Det känns som att bebistiden verkligen håller på att ta slut. =(

Det är "tur" att dom kanske är lite mindre än va 7 månaders barn normalt kanske är? Iaf dom jag vet om, för då känns dom lite mer bäbis ett tag till. =)

Fast samtidigt längtar jag till sommaren och när dom fyller 1 år. Bara 5 månader kvar!

jag har sagt det förr 100 ggr och kommer förmodligen säga det 100 ggr till, tiden går sååå fort!

Känns som alldeles nyss jag vart gravid, det är 14 månader sen, och ännu mera nyss jag gick med den där bauta kulan! Kommer ni ihåg hur jag såg ut? Det är knappt jag gör det.

    Det här va 3 dagar innan jag födde. Tänk om jag hade gått tiden ut, alltså 5 veckor till... jag hade nog gått sönder!

Å än kan jag inte fatta att det låg 2 bäbisar där inne i magen.

Sjukt är väl oxå att jag inte har ett spår av en tvillinggraviditet på kroppen, inte en bristning (som jag absolut hade förväntat mej) inte en mage, valk eller hudöverflöd, nada! Efter en vecka då allt vatten gått ur kroppen såg jag ut som innan. Så det gör oxå att allt känns så overkligt på nå vis. Ena veckan va man som en val å nästa som om ingenting hade hänt! Man hade bara 2 barn helt plötsligt. Naturens under! 


  2 veckor efter förlossningen vägde jag 55 kg. hade inte en muskel heller i kroppen. jag kände mej sjukt svag minns jag och tyckte det va de jobbigaste. Satt jag i soffan men en unge i famnen fick Mattias hjälpa mej å resa mej upp för mina ben orkade inte! Den där lilla kulan jag har på bilden försvann så fort livmodern återgått till det normala och alla inälvor lagt sej tillrätta. jag minns hur läskigt det kändes hur allt rörde sej i magen när det sjönk dit det skulle typ. Tarmarna framförallt!


  Så här ser det ut nu och det jag upplever annorlunda med min kropp är mina revben. Jag förmodar att dom typ "böjdes utåt" för att allt skulle få plats, jag vet inte om det är så men, eller så har ungarna sparkat dom utåt? =) Men jag tycker iaf att dom är ist för rundad inåt uppifrån och ner, så går dom utåt. Svårt att förklara men ni kanske ser, på min högra sida (mot gardinen) så skjuter revbenen ut lixom istället för mer inåt. Jag kanske minns fel, det kanske ska vara så och revbenen har aldriv varit rundad eller skålad inåt men det känns inte som att det var så förut?

Hur upplever ni era revben? =) Lite kuriosa så där!

Väger idag 57 pannor så förmodligen och förhoppningsvis är dom där 2 sista kilona lite muskler iaf, för det är jag verkligen i behov utav!


Har varit lite dåligt med barnvagnsprommenader ett tag men nu har jag varit ut 3 dagar och fått känna lite svett och mjölksyra så fortsätter jag med det ska jag väl få lite kondis och benstyrka iaf. Förutsatt att jag ger mej på några uppförsbackar men jag ska påminna om att det är en tvillingvagn jag går med så det behöver inte va så mycket lutning för att det ska kännas!


Summan av det här inlägget är väl att det som känns som igår kan oxå kännas som en evighet sen!

Och man undrar nästan om det verkligen har hänt?


Sista bilden är iaf på tjejerna när dom sitter i vagnen redo för en prommis i det sköna vintervädret som va häromdan.

 

 
 
Mari o Wiggo

Mari o Wiggo

31 januari 2012 14:29

Tiden går sjukt fort vi har snart 1 års kalas här hemma.. STANNA TIDEN!
ja inte syns de på korten i allafall att du ha haft tvillingar i din mage.. själv håller ja på för fullt o få bort mina kg o min degmage, men de får ta den tid de tar..
Dom är otroligt söt era små flickor :)

http://mammatillwiggo.bloggagratis.se

Caroline

31 januari 2012 18:52

Ja jag minns när jag följde din blogg medans du väntade wiggo och jag önskade att jag gått lika länge som du för tiden stog still då tyckte jag men nu... nu ruuusar den! =) Ja det är otroligt vad olika det kan vara med kroppen! Men man vet ju inte hur det skulle bli vid en andra graviditet för mej, då kanske det skulle bli tvärtom?! =) Tusen tack, vi är ganska stolta över dom! ;)

 
Helena

Helena

2 februari 2012 14:58

Kändes det inte skumt att hålla på med en så liten bäbis igen nu när era egna inte längre är bäbisar utan stora tjejjer? :)
När man ser en nyfödd nu så har man svårt att fatta att ens egen verkligen varit sådär liten å inser ju att tiden bara flyger iväg.

http://bebisimagen.bloggplatsen.se

Caroline

3 februari 2012 11:48

Jo det känns verkigen konstigt och helt plötsligt vet man nästan inte hur man ska hantera en sån liten! Fast våra va ännu mindre än hennes när dom va så färsk. mycket märklig känsla och man vill nästan att ens egna ska sluta växa!! =) Men det är skönt oxå att dom har blivit hanterbar på ett annat sätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards