Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Caroline - 9 januari 2012 11:45

Ja helgen har som vanligt susat förbi men den har varit bra som vanligt. Fredagen spenderades bla på hockeyhallen och flickorna fick se pappa Mattias göra mål och tillsammans med dom andra grabbarna fixade dom en vinst! Att gå på hockey själv med 2 små barn är inte det lättaste, men det går. Den här gången tog jag in dom i bil stolarna eftersom dom redan hade sovit och var vaken så dom fick va med på läktaren. Bara att bära in båda och samtidigt komma in genom dörren kan ju få en lite lätt svettig! :-) men sen är det tur att man känner minst hälften av åskådarna så det finns alltid nån som är villig att ge en hjälpande hand! ;-) det brukar bara susa till så är jag utan barn typ. :-) På lördag eftermiddag kom barnen farmor och hämtade flickorna så fick börja göra oss i ordning för 30 års festen på babelsberg. Kvällen bestod av god mat, trevligt folk, trubadur och styrdans! Jag hann inte mer än sätta mej så skulle mattias dra upp mej på dansgolvet igen så jag va helt slut. När trubaduren slutat spela vart det "discodans" och oj va längesen det va jag hade nästan glömt bort hur man gjorde! Men roligt var det och kul att få stiga ur mammarollen en stund och kliva i dansskorna och umgås och ha roligt med vuxna människor. Man behöver det ibland för att hämta lite ny energi. Även om jag dagen efter va bakis fast jag inte druckit annat än vatten hela kvällen och körde bilen. Konstigt de där. :-) men det bästa var när barnen kom hem igen! Man saknar dom så sjukt mycket. Vid 22 tiden på lördan på festen satt Mattias och jag och längtade efter barnen, så hur roligt man än har finns dom alltid där i bakhuvudet. <3 natten till idag har varit sisådär. Dom har turas om att vakna ungefär en gång i timmen. Vi glömde ge dom näsdroppar innan vi la dom så jag efter halva natten klev jag upp och gav dom det och då vart det lite bättre. Halv 9 klev vi upp idag och det har varit full rulle här på förmiddagen. Spring i gåstolarna, sång från min ljuva morgon stämma. Och lite golv aktivitet. Dom rullar alltid runt till mage så fort man lägger ner dom men ganska snabbt blir dom förbannad, dom vill lixom mer. Dom drar fram benen och upp med rumpan som att dom ska krypa men har inte kommit på hur dom ska göra med armarna. Lovis har börjat sitta själv korta korta stunder när vi sätter henne på rumpan men än är det ganska ostadigt. Bella nästan vägrar sitta hon blir stel som en pinne och vill bara stå! :-) varför stå när man kan sitta säger jag och Lovis. ;-) annars ligger tjejerna och sover lunch nu sen snart 1 timme tillbaka. Den här gången gjorde jag helt annorlunda. Ist för att sova ner dom i famnen först en i taget la jag båda i sina sängar klarvaken, gav dom tutte och snuttefilt och drog igång sängmobilens speldosa och gick ut. När den spelat klart smög jag in igen och lovis sov så sött! Drog igång speldosan igen och innan den spelat klart sov även Bella som en prinsessa. Gud så smidigt! Är nog bra att börja vänja dom att somna själv i sängarna. Ibland blir dom ju ledsen när dom vaknar och upptäcker att dom inte är där dom somnade, i våran famn. Och det kan nog va lite läskigt. Ja nu känns det som ett evighets inlägg det här och utan mellanrum dessutom då jag skriver från mobilen så jag ska avsluta nu!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards