Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Oförskämt!

Av Caroline - 16 januari 2012 14:38

Igårkväll fick flickorna lite gröt i magen till sista kvällsmålet och resten välling och inatt sov dom som aldrig förr! Jag brukar ju säga att jag har det nog oförskämt bra på natten med våra tvillingar men inatt va dem mest oförskämt "braiga" natten hittils tror jag! Endast en gång, vid halv 5 vaknade jag och fick kliva upp och vända på Lovis som hade rullat runt på mage och vaknat och ville inte ligga så så jag vände på hon och hon somna genast om! Sen stoppade jag in tutten första gången vid 6 halv 7 tror jag och sen sov vi vidare.. fick en chock när jag tittade på klockan 09:50!! Det har hänt att vi sovit så länge förut men inte med en så underbar natt!

Kan det ha berott på gröten? Att kombinationen en portion gröt och lite välling la sej som den mjukast bomullen i deras magar och därav har dom sovit så förbaskat bra, inge tuttinstoppning alls!?

Ja vet inte men jag ska definitivt göra om det ikväll igen och se..


Men fast att dom sov som prinsessor så vaknade ändå jag på dom tider ca som jag normalt brukar få ge dom tutten på för att dom ska somna om. Man är som en tidsinställd tutt instoppare. Haha.

Och sovrumsdörren va stängd och jag fick panik för att det va varmt och dålig luft så jag fick kliva upp och ställa upp dörren och så vart jag hungrig och illamående och törstig och ja... allt! När man hade kunnat sova  i ett enda svep heeela natten! Det är ju typiskt. Men jag fick endå mina timmar och lite till så det är inte ett dugg synd om mej. =)


I lördags hade vi iaf dop för flickorna. Det har jag glömt att skriva. Men det var så fint och nu har dom faddrar även på papper. Mange och Jennie. =) Och dom är döpta till Lovis Josefine Heino och Isabelle Charlotte Heino. Andra namnen är då tagna från min syster och Mattes syster.

Vanligtvis har man väl kanske dopet när barnen är 2-4 månader men vi har tidigare inte känt att vi haft tid och lust att tänka på det just då så det har fått vänta. Huvudsaken var att dom kunde ha dopklänningarna och det va ju ingen fara fast dom är över 6 månader.


Emma Strinnlund fick uppdraget att vara fotograf då hon gör det så himmla bra så det kommer kanske några bilder framöver.


Töserna har sovit i 2 timmar men nu hör jag jur dom börjar vakna så måste avsluta!

 
 
Birgitta

Birgitta

16 januari 2012 16:36

tidsinställd tuttinstoppare.. haha.. ja blir väl det! du är så van att vakna vissa tider så det är svårt att få kroppen till nå annat då..=) Hoppas att detta funkar inatt oxå.. måste ha lagt sig som den finaste bomull..=) vad skoj med dop.. hade ni det hemma eller i kyrkan? vill se bilder!!:=) Inte spelar det nå roll då man har dopet.. bara änglarna får nå namn.:=) här väntar vi fortfarande.. BF+6 idag.. ska vara på UL på Onsdag om det inte tittat ut ett litet pyre till dess.:=) Var dom bra på förlossningen i sollefteå? bemötande o förståelse o sådär>? och hur upplevde du din förlossning.. om vi ska gå efter en smärtskala.. typ från 1-10?=)

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

18 januari 2012 12:29

Har svarat dej på fäjsboocken =)

 
Birgitta

Birgitta

18 januari 2012 15:32

Såg det.. har svarat oxå.:=)

http://www.gittzki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards