Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Förlåt! =)

Av Caroline - 16 juli 2011 20:43

Kan hända att jag gått händelserna i förväg och gett er en godis som jag måste ta tillbaka.. ;)

Har ist för att tagit tillvara på vilostunden min hittat annat roligt att göra och måste nog därför ta chansen att sova efter nästa matning som är nu kl 21 och då svika er och den utlovade uppdateringen.


Förlåt förlåt! =) Men hela den här veckan har jag varit ganska bortskämd av mina barn då dom har varit så lättsam att amma, byta på och sova ner helt själv då jag då kunnat ge Mattias lite extra sömn och även mej själv för att det gått så himla smidigt och inte tagit alls lika lång tid som de kan göra då vi tar varsin å kliver upp å donar. jag har alltså ammat liggandes i sängen å sen har dom sovit så sött på Mattes sida då han föredrar takfläkten ovanför soffan där det inte är 100 grader varmt. Jag har därför inte behövt tagit tillvara på sovtillfällena på dagarna lika mycket och tog det lite för givet.


Men inatt satt jag med Isabelle i famnen kl 5 å visste varken ut eller in å ville bara få sova medans hon inte alls kom till ro å grät så fort jag la ner henne. En räddande Mattias kom in och tog henne då hon genast somnade i hans famn och han kunde lägga ner hon utan problem, tog sen Lovis som det var dags att ge mat då nästa mattillfälle hunnit ikapp oss och sa åt mej att lägga mej å sova. Jag va så trött så jag grät när jag fick lägga mej och tänkte att jag ska inte göra om samma misstag idag och strunta i att sova när tillfälle ges, som det faktiskt gör  mellan varven. Så jag va bara dum. Plus att jag envisades med att jag skulle klara det själv ist för att väcka Mattias.


Man lär sej med tiden.. =) Men det är första gången på dom här 2 veckorna som jag känt mej hjälplös å otillräcklig. Vi har så snälla barn å dom är sällan lessen, de är bara när man inte är tillräckligt snabb vid blöjjbyte ibland och när dom är hungrig och det inte går så fort som dom önskar som dom är lessen *peppar peppar*. Så det vart som en liten överraskning för mej inatt då inget jag gjorde va rätt kändes de som. Så kan de bli och kommer säkert hända många fler gånger.. =)


OJ! Va mycket jag skrev, har ju fått ihop ett helt inlägg. Tjohooo!  

Nu är det matning som sagt och sen ska jag lägga mej så den riktiga uppdateringen skjuter jag på tills.. när jag kan. say no more.. ;)




 
 
Ingen bild

Linda

17 juli 2011 19:11

Va roligt att läsa det du skriver igen :) Ja man lär sig med tiden hur allt ska fungera å hur man ska göra för att fungera själv. Sov nu sååå gott!!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards