Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Jag har nästan glömt bort bloggen!

Av Caroline - 26 april 2012 10:54

Men ska försöka komma igen lite.

Vad jag har gjort senaste tiden sen sist minns jag inte. Ibland minns jag inte ens vad jag gjorde imorse ens så jag tänker inte ens försöka.. =) Men det rullar på iaf. Ungarna lallar på och jag gör mitt bästa för att inga större incidenter ska hända.. =) Lovis ramlade dock ur soffan en kväll, hon lixom gled ner på mattan men jag vart livrädd och va helt säker på att hon fått hjärnskakning då hon endast grät i 20 sek kanske och sen somnade mot min axel.

Det va visserligen läggdax och hon var hemskt trött men ändå.. jag vågade inte lägga ner henne på studs utan ville se att hon inte va groggy eller nåt och sen klev jag upp 1-2 ggr/timmen och störde hennes sömn hela natten bara för å se om hon va okej. Det såg förmodligen värre ut än de va och hon vart nog mest rädd men FAAAAAN va man känner sej värdelös när nåt sånt händer lixom. Hur tänkte jag?!


Jag vet ju så jävla väl att nu klättrar dom och tar sej ur både babysittern och den andra gungstolen som jag brukar flaskmata dom i sittandes i soffan med en på vardera sida om mej. Och jag brukar även sätta ner en på golvet vid mina fötter och sen lyfta ur den andra innan jag kliver ur soffan. Nu somnade Lovis i denna andra "gungstolen" (den som tillhör en acta graco sweetpeace) så därför tänkte jag att då kan jag kliva upp och sätta Bella på filten på golvet. Men förmodligen så vakna hon samma veva jag steg upp och precis när jag ska sätta ner Bella skjuter Lovis ifrån med fötterna mot soffryggen så stolen åker bakåt mot bordet och sen tippar åt sidan och hon lixom glider ur.


Kan säga att nu matar jag på golvet..! Det händer så snabbt och jag är säkerligen inte den första och säkert kommer det hända fler saker men va fan..!


Jajja en läxa lärd, glöm och gå vidare..

Idag har jag googlat ett fenomen jag dragits med i 2-3 veckor. Jag har nästan hela dagarna ett otroligt störande ryck i högra ögonlocket. Ibland rycker det så de känns som det fladdrar å alla kan se det. Detta ska tydligen bero på stress, för lite sömn eller för mycket kaffe. Särskilt stressad vet jag inte om jag känner mej. Kan jag stressa ens?  Skynda långsamt är mer mitt motto. För lite sömn? Nja det är som vanligt, inget oföränderligt just. Sover när jag kan om jag är trött så det tror jag inte heller det beror på. För mycket kaffe? Kanske. När jag tänker efter hinkar jag ju några koppar under en dag. Så ska nog försöka dra ner på kaffe sörplandet å se om det slutar. För dessa ryckningar är otroligt irriterande! Känns som ett lakan som fladdrar i vinden!

 
 
Helena

Helena

26 april 2012 18:38

Jag å syrran har åxå "fladder öga" men det händer inte så ofta men så fort det kommer så säger vi alltid: kolla nu. Å ja man ser det klart å tydligt. Man kan som inte blinka bort det heller.

http://bebisimagen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards