Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Kärlek

Av Caroline - 18 oktober 2011 22:15

Det jobbigaste med att ha barn är inte när dom gråter eller man får kliva upp på nätterna eller sömnbrist.

Det jobbigaste med att ha barn är att man älskar dom så det gör ont och man är rädd för att nåt ska hända dom och att man inte kan skydda dom från allt. Det är de jobbigaste.   


Andra dagen som ensam hemma med barnen har gått lika bra som igår.

Dom vaknade kl 4 inatt och va hungriga så det va bara å masa sej ur sängen och komma till deras unsättning. Eftersom vi kom i säng lite sent och det var bara 2 timmar kvar tills mattes väckarklocka ringde så tog jag dom själv och försökte göra allt för att dom inte skulle gråta och väcka Mattias. Lyckades väl sådär. =)


Sen lagomt tills Matte åkte på jobbet kröp bäddade vi ner oss i sängen igen och sov till kl 9. En pigg Bella ligger och snackar i sängen och suger på handen som om hon inte kan få in den tillräckligt mycket. Haha. Å en jäkel på att skruva på sej är hon, kan få lyfta tillbaka hon till sin huvudända 3 gånger på en natt för hon bökar runt å rätt som de är ligger hon med huvet nere vid Lovis fötter eller då på tvären. Lovis däremot hon ligger där hon ligger. 

Jag tror att Bella kommer va den första av dom som vänder på sej. Imorse låg hon på sidan ihopkurad som en ostkrok.

Å i helgen vände hon sej från mage till rygg NÄSTAN av sej själv. Hon såg helt paff ut först å sen skrattade hon.    


Sen har dagen flytit på med bad, skratt joller, lite grin, skratt igen och matning. 

Va ju sånt tråkigt väder så någon prommis med vagnen vart de inte.


Matte kom hem vid halv 4 å så käka vi medans barna sov. Även vi han med en liten sov stund på soffan. När jag vaknade hade Mattias redan matat Bella så jag måste ha sovit ganska bra. Så tog jag Lovis och Matte begav sej ner på hockeyhallen. Sen på kvällen har tjejerna legat på golvet på filtarna och varit så nöjda och glada och pigga! Båda suger på händerna och dregglar för fullt när dom gör det å jag tycker det är så sött! Kräkts fontäner har dom oxå gjort eftersom dom har legat  å sprattlat så jag fick byta bodys ungefär femtioelva gånger.


Kl 21 va de matdags igen, pyjmas på och nu har vi bäddat ner dom i spjälsängen. Hoppas dom sover gott hela natten nu när dom har varit så pigga och jobbat hela kvällen.


Imorrn bitti blir de till å kliva upp senast kl 8 då vi ska till BVC för mätning å vägning å sen är det babymassage igen. Denna gång följer Jossan med och assisterar mej.   


Nä nu är de natti natt.


Avslutar med ett kort på tjejerna som jag tog igår när dom låg och sov på golvet.

Dom har ju varsina snutte filtar, som dom envisas med att ha över ansiktet när dom ska sova. Jag tycker det är lite läskigt men drar jag upp den eller åt sidan drar dom ner den igen. Annars söker dom den febrilt å försöker borra in näsan i den. Sötnötar.


  Klicka på bilden för förstoring.

 
 
Charlie

Charlie

24 oktober 2011 23:32

Gud vad kul det är att läsa i din blogg. Gillar din insmugna humor ;P
Jag hoppas att vi ses snart igen, för jag saknar dig så! Kramar

http://charlottegilde.bloggagratis.se

Caroline

27 oktober 2011 18:02

Rooowligt att du gillar den! =) så dålig på att uppdatera bara men jag har lite annat för mej. ;) Saknar dej med i massor!!!! KRAM

 
Birgitta

Birgitta

27 oktober 2011 09:40

hej=) då du gick hem... vart du sjukskriven eller gick du hemma på grav-penning? minns du isåfall hur lång tid det tog innan FK beviljade det? jag har ansökt nu om att få gå hem på grav-penning from den 21-a Nov... är lite stressad över att jag kanske ansökt lite för sent... kram!

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

27 oktober 2011 18:01

Jag sjukskrev mej 1 månad innan jag fick gå på gravpenningen. sjukskrivningen gick inte igenom trots att läkarn tydligt skrev att jag va i en riskgraviditet. Men gravpenningen va inga problem men det tar minst 30 dagar tror jag för dom att handlägga ärendet. Men behöver dom fler uppgifter eller något annat ska dom höra av sej efter en vecka tror jag. annars får du ett brev hem efter en månad typ om att du blivit berättigad gravpenning. sen kanske du inte får utbetalt exakt när gravpenning vanligtvis ska betalas ut men isf kommer dom väl nå dagar senare bara jag tror inte du måste vänta ännu en månad. jag har nå vajjsing med min mammapeng nu å jag fick inga pengar den 25 å har inte hört något från dom heller så jag skickade ett bestämt mail igår. Försäkringskassan upp i dalen..! =P Kram!

 
Birgitta

Birgitta

28 oktober 2011 14:08

okej.. ja då är det bara att hålla tummarna då att dom skyndar på lite.. för jag skickade in ansökan igår.. ja att utbetalningen kan dröja kan man väl överleva.. bara man får beslutet att det är beviljat iaf.. känner mig ganska stressad över detta! fan vad mycket man ska fixa o greja med.. borde gå per automatik tycker jag..=)

http://www.gittzki.blogg.se

Caroline

30 oktober 2011 14:25

ja det är inte "bara" att skaffa barn.. först ska man gå igenom väntan på att äntligen få en bulle i ugnen.. sen innan bullen vill komma ut... å som toppen på moset alla dessa papper hit å dit å vänta bara tills ni ska upp på soc å skriva på faderskapet sen å skriva alla dom pappren! haha! =D

 
sandra

sandra

31 oktober 2011 22:07

blogga mera! :)

http://missnuclear.wordpress.com

 
Ingen bild

mamma till två underbara barn

5 november 2011 17:02

om du e orolig att nåt skall hända dem skall du ta bort snuttefiltarna direkt!!! Hade en kompis och hennes bekant hade oxå så över hennes lilla bebis och det slutade inte gott :´( !! Skriver inte detta för att vara dum utan för att du skall tänka på riskerna!!

Caroline

8 november 2011 13:03

Självklart förstår jag att det är väl menat! Tack. Riskerna har slagit mej oxå både en och hundra gånger och så fort dom sover tar jag bort snuttisarna och även annars brukar jag vara där å lyfta bort dom. Men ibland somnar dom inte utan snutten över ansiktet och vad dom gör på natten när vi sover är ju heller inget vi kan styra över. Men som sagt vi lägger dom aldrig så själva och vi tar bort dom när dom somnat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards