Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Caroline - 17 oktober 2011 21:03

Idag återgick Mattias till sitt arbete efter ca 3,1/5 månad hemma med mej å tvillingarna! Vilket innebar att det va min första heldag själv med töserna. Nu känner jag mej mammaledig på riktigt! ;)


Har haft sån tur! Först dom där 20 dagarna som mattias fick efter förlossningen, (20 för att vi fick 2 bäbisar) sen semester veckorna och sen sjukskrivning för ljumskbrocket. Kan säga att det har varit välbehövlig att ha han hemma så länge, han har inte behövt gått med händerna i fickorna direkt.. =)

Å det har varit så mysigt att vi tillsammans har fått dela den här första tiden hemma med barnen, tagit lika mycket ansvar och lärt känna dom lika mycket. Det är förmodligen få förunnat.! Det har varit super!


Men, nu va han "less" på att va sjukskriven i väntan på att få komma någon vart i vårdkön och kände att man blir ju inte direkt rik på att va sjuk så fast att doktorn ville sjukskriva han ytterligare så bestämde han sej för att återgå till jobbet.

Hur underbart det än har varit att ha han hemma så ska det oxå bli lite skönt att vara hemma själv oxå. Nu får jag känna mej mammaledig på riktigt, sköta allt själv på dagarna här hemma medans han jobbar.


Att vi inte är ovänner vid det här laget är ju kanske ett under. Vi har ju inte varit ifrån varann en dag på dessa 3,1/5 månader. Några få timmar där å här kanske men ändå inte mycket. Det måste vara för att vi gillar varann så mycket! ;) Haha.


Nä men det ska bli spännande iaf tiden framöver, att få klara allt själv, mer eller mindre. Såklart kommer Mattes syster och min syster och andra nära å kära att sticka in å hjälpa lite då å då när jag vill. Jag har gott om frivilliga så det är otroligt skönt å veta! Men mestadels blir det bara jag å mina små bruttor.    Va mysigt vi ska ha!  



Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards