Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Helg igen.

Av Caroline - 27 augusti 2011 14:35

Så va de lördag igen. En grå lördag. Men tråkigt väder är de bästa mysvädre!


Igår va de dags för ännu ett BVC besök för mätning å vägning av tvillingarna, B1 och B2, Lovis och Isabell. Eller Sibylla som deras farfar kallar henne för ibland. (jätte fult, ja vet!!)  


Dom har iaf växt på sej riktigt bra! 

Lovis väger nu 4220 och är 55,5 cm lång.

Bella väger 4165 och är 54,5 cm lång.


Vi har börjat sett att dom ler mot oss när vi pratar med dom men trott att det bara är nåt dom råkar göra typ, men då frågade hon på bvc om det och sa då att det är en reaktion på det vi gör, å jag vart så glad! Roligt att dom "hänger med" lixom!

Å härom morronen hör vi hur Lovis gör ifrån sej ett ljud vi inte hört förut, å det lät så roligt så både jag å Matte reagera å började skratta. Kan de ha varit en början till ett joller tänkte jag. Men tänkte ändå att de är nog för tidigt. Men de frågade hon oxå om å sa att de "ska" börja komma nu. Längtas tills man ligger å myser med dom i sängen å kan "surra" med oss. Inte bara titta på oss med sina stora vackra blå.   Man blir alldeles varm i hjärtat när man möts av dom där ögonen. 

Varje dag, flera gånger om dagen säger jag till dom att jag älskar dom. Dom kommer bli så less på att höra det.   Men dom ska aldrig behöva undra!!


Den 14/9 ska dom tillbaka på BVC för vaccination. Jag gruvas redan. Sticka våra små pinglor. Det gjorde så ont i mej när dom skrek så tårarna rann uppe på barnavdelningen efter förlossningen när alla prover skulle tas. Meeen, det är ju för en god sak. Och det är nog snabbt glömt efter lite mat och en tupplur.


Å den 7/9 börjar föräldra gruppen, de ska bli kul å träffa alla. Undra hur många vi blir? Och är vi dom ända med tvillingar?  

Mattias har blivit sjukskriven 4 veckor för sitt brock i buken eller vad dom iaf tror är ett brock. Han ska få komma på röntgen så småningom...

Å det passar ju ypperligt, då kan vi båda 2 gå på föräldragrupps träffarna. Annars ha jag nog fått lejt nån att följa med.. å jag tror jag vet några frivilliga.  


Ja de va väl de jag hade att komma med för tillfället. Har lovat att lägga ut ett kort på min nya frissa oxå. Klippte mej för 2 veckor sen. Wärry kort är det nu. Typ pojkfrisyr nästan när det inte är iordning gjort. Å "september frillan" när det är fixat. För att beskriva det enklast utan bild. Trivs väldigt bra i det iaf. Mycket vågat av mej då jag aldrig haft kortare än jäms med örsnibben  i nacken.

Men det får nog bli en annan dag då jag just idag inte ids göra nån ansträngning utan trivs med att gå i halvskitit hår och gårdagens smink.

Jag är 2 barns mor så jag kommer undan med min slaffsiga stil då och då.   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards