Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Caroline - 10 augusti 2011 12:39

Hade knåpat ihop ett långt å intressant inlägg igår med uppdatering från helgen och dom senaste dagarna men så vart ja avbruten innan ja hann publicera det och återgick aldrig till datorn nå mer igår sen så då har jag loggats ur och den uppdateringen gått förlorad då det inte går att kopiera texten, logga in på nytt och klistra in. Dumt!


Och idag är jag alldeles för seg i skallen för å orka tänka tillbaka å komma ihåg vad vi gjorde i helgen.  


Men igår minns jag iaf, då var vi på återbesök på Bvc, och denna gången fick flickorna träffa farbror doktor som kikade på dom. Allt såg bra ut, dom följer utvecklingen fint, jätte duktiga på att lyfta på huvudena tyckte han att dom va. 


Går upp i vikt fint fortfarande, va bara Lovis som inte hade ökat som hon brukar men inget alarmerande, det tar vi igen till nästa vägning!


Och så fick jag svar på mina funderingar om deras kräkningar. Att kräkas ärju normalt för små barn, men dom här töserna har kaskad kräkts i 2 dagar å man känner sån frustration över att dom inte får behålla maten och man blir jätte orolig. Va ju så i början oxå till å från men nu hade det varit bra ett tag, bara vanliga "bäbis fason kräkningar" lixom. Men så nu i söndags typ börja maten komma ur dom hej vilt å det kändes som att dom hela tiden va hungriga. Lovis grinade en dag av hunger/kräkningarna så jag själv va nära till tårar, bara för att man tycker så himla synd om dom. Det gör ont i mamma hjärtat!


Men det beror på att magmun, nedre eller övre jag minns ej vilken, är outvecklad och inte täpper till som den ska, så då gör maten en liten U sväng där nere i magen. Det är en operation som krävs om man ska åtgärda detta sa doktorn men så länge dom går upp i vikt å mår bra är det onödigt, då vill man ju såklart inte göra ett sånt ingrepp på dom små liven. Nä huga!


Så det kändes skönt att det inte var nåt att oro sej för, för dom går ju upp i vikt jätte fint och är så duktiga. Och inatt och hittils idag har det gått jätte bra med matningen å dom har fått behållt allt! Då är det roligt igen att mata.  


Lång börjar dom bli oxå, vi får nog packa undan kläderna i storlek 50 snart för det börjar bli trångt. =) Stora tjejer.

Ska bli intressant i helgen när svärfar, deras farfar kommer hem efter 2 veckor borta på jobb å se om han märker nån skillnad på dom. Jag å Matte som ändå är med dom hela tiden tycker att det hänt mycket på kort tid. Vi tycker oxå att dom håller på att bli än mer lika varann, börjar få lite svårare att skilja på dom ibland och vi dividerar om vem som är vem när vi ska mata och nån av oss tog upp "fel" unge, då vi kör varannan.   Hehe. 


Matte spelar xbox å jag tänkte nog lägga omkull mej här på soffan å ta en powernap tro ja. Ögonlocken känns lite tyngre än vad dom gjort på ett tag faktiskt.


Ikväll får vi storbesök å finfrämmande av mina arbets kamrater!

Som jag längtat efter er.   


Hejja!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards