Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Så va man 26 höstar då

Av Caroline - 11 oktober 2010 00:17

Åren går å ja minns så mycket.. ja minns högstadiet.. 14 år, ja minns  första dan i gymnasiet å pirret i magen, ännu mer minns ja pirret av att en kille i min klass å jag fatta tycke för varann.. 16 år, underbart. ja minns när ja fyllt 18 å va på krogen första gången. Jag minns studenten. Jag minns när ja fick mitt första jobb. ja minns när ja flyttade hemifrån på riktigt. Ja minns. ja minns ja minns ja minns. Det är så mycket. Å allt känn som att de va igår. Eller i förrgår.

 Å den där killen som gick i min klass som ja tyckte om,, ja tycker om han än idag. Vi är fortfarande i tvåsamhet. Snart 11 år senare. Kärlek. Men de ha varit en bumby road så klart, vi va ju så unga. Men nu är vi äldre, lite mognare å vet bättre. 26 år.. När ja va 18 å va på krogen så tyckte ja 26 åringarna va dom där "lite äldre" om inte tillomed att man tyckte dom va gammla. Nu förstår ja hur dom där gammla kanske kände sej.. Förmodligen precis som jag gör nu när ja är ute,, Gammal!

Fast ja är ju inte ute så värst ofta nu för tin heller. jag har väl blivit... gammal?


Fast nu kanske de verkar som att jag har nån form av ångest över att ja blir äldre. Men så är de inte. Enda ångesten är väl kanske att mina kvinnliga behag inte sitter där dom gjorde för dom där 11 år sen jag å min älskade fann varann.. allt vandrar ju neråt så är de ju. Även om de inte är nån mer än jag som tycker det så anar man sakta men säkert en viss förändring. Men vad gör de?

Vad gör de när man som jag just nu längtar efter vad livet som "lite äldre" har att ge! Husköp, barn, framtid.. allt de där som man aldrig trodde man skulle komma till som 14 åring.

Jag är ju faktiskt där nu, vid den tidpunkten att ja längtar till allt de där. ja längtar så ja dör. Förväntansfullt. Går inte en dag utan att ja tänker på et.

Men den som väntar på nåt gott... det är ju inget som sker bara så där. Det händer när det är meningen. så är det. =)


Ja 4 år kvar tills jaär 30. Tiden går fort. Sjukt fort. De va de ja ville säga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 16 januari 2013 13:39

Jag är ju helt bedrövlig på att komma ihåg bloggen! Försöka sammanfatta lite kort... Ul gick bra, allt såg fint ut och det var bara 1 bebis denna gång..! :) Tiden bara rusar å jag hänger inte alls med i min egna graviditet!!! Vecka 22 nu å d...

Av Caroline - 18 december 2012 16:35

Vaknade imorse med senadrag i höger vaden som inte var av denna värld! Och jag kan fortfarande inte gå normalt, känns som vaden är spänd och gör ont hela tiden och jag är på vippen att få ett nytt senadrag lite då å då. Oskönt! Halsbrännan har bö...

Av Caroline - 16 december 2012 19:02

Helgen började väl siså där med begravning för gammel mormor i Fredags. Men kvällen avslutades dock med trevlig middag hos min mormor och morfar. Lördagen spenderades ute nästan alla timmar från morgon till kväll med undantag för mat intag och tupp...

Av Caroline - 13 december 2012 13:32

Sen jag skrivit här att ni kan följa mej på Instagram så har jag fått ett antal Instagram profiler som väntar på mitt godkännande om att få följa mej. Men läget är så att så länge ni gjort en profil där jag antingen inte kan se erat riktiga fullständ...

Av Caroline - 8 december 2012 23:23

För er som inte följer mej på Instagram..: We did it igen! I mellandagarna får vi se hur många inneboende det är den här gången. 1 känns lagom.. :) ...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards