Alla inlägg under januari 2012

Av Caroline - 5 januari 2012 14:48

Bella vart feber fri igår och natten till igår fick vi alla sova oförskämt bra! Dom rörde inte en fena på nästan hela natten och vi sov så länge, långt fram på förmiddagen så ja vet inte om ja törs tala om hur länge vi sov. Men kan säga att det var nog det längsta hittills och annars brukar vi kunna sova fram till kl 9.. :-P underbart för mej som älskar sovmorron! natten till idag gick oxå utmärkt. Lovis la sej vid halv 10 på kvällen men Bella fick vi nog inte i säng på riktigt förrän hon va midnatt. Hon vägrade nämligen äta av någon anledning och hade energi för oss alla! Men tillslut gick öga i kors och hon åt vällingen och somnade som en stock. Sovit super hela natten och halv 9 klev vi upp. :-) skönt att det är som vanligt igen. Jag har det nog oförskämt bra med mina tjejer på natten oftast iaf. Men det behövs verkligen för på dagarna har jag ju fullt upp, dubbelt upp! :-) och återigen är det helg. Mattias hade kort dag idag så han kom hem tidigt. En bra mjukstart på det nya året och vår första vecka hemma själv när Mattias jobbat efter ledigheten. I helgen vankas hockey match på fredag, hemma i strandhallen. Mattias ska spela igen så tjejerna ska hejja på pappsen såklart. Och på lördag ska vi på babelsberg på 30 års fest så det blir myskväll hos farmor för flickorna. Jag utnämner mej själv till att köra tror jag för jag är inte det minsta sugen på någon alkohol förtäring efter dom 3 ynka ölen jag drack på nyår och fick mej att känna mej som 100 år gammal dagen efter! Det är sååå inte värt det. Nu ska jag och Mannen fixa lite käk.

Av Caroline - 5 januari 2012 14:48

Bella vart feber fri igår och natten till igår fick vi alla sova oförskämt bra! Dom rörde inte en fena på nästan hela natten och vi sov så länge, långt fram på förmiddagen så ja vet inte om ja törs tala om hur länge vi sov. Men kan säga att det var nog det längsta hittills och annars brukar vi kunna sova fram till kl 9.. :-P underbart för mej som älskar sovmorron! natten till idag gick oxå utmärkt. Lovis la sej vid halv 10 på kvällen men Bella fick vi nog inte i säng på riktigt förrän hon va midnatt. Hon vägrade nämligen äta av någon anledning och hade energi för oss alla! Men tillslut gick öga i kors och hon åt vällingen och somnade som en stock. Sovit super hela natten och halv 9 klev vi upp. :-) skönt att det är som vanligt igen. Jag har det nog oförskämt bra med mina tjejer på natten oftast iaf. Men det behövs verkligen för på dagarna har jag ju fullt upp, dubbelt upp! :-) och återigen är det helg. Mattias hade kort dag idag så han kom hem tidigt. En bra mjukstart på det nya året och vår första vecka hemma själv när Mattias jobbat efter ledigheten. I helgen vankas hockey match på fredag, hemma i strandhallen. Mattias ska spela igen så tjejerna ska hejja på pappsen såklart. Och på lördag ska vi på babelsberg på 30 års fest så det blir myskväll hos farmor för flickorna. Jag utnämner mej själv till att köra tror jag för jag är inte det minsta sugen på någon alkohol förtäring efter dom 3 ynka ölen jag drack på nyår och fick mej att känna mej som 100 år gammal dagen efter! Det är sååå inte värt det. Nu ska jag och Mannen fixa lite käk.

Av Caroline - 3 januari 2012 22:42

Nu ligger tjejerna nerbäddad och sover sött. Dom slocknade redan efter halva flaskan godnatt välling så lite taskigt sådär men ändå inte fick vi putta lite på dom för att dom skulle äta allt. Vill ju inte lägga en på bara halvfulla magar inte! Det är verkligen skillnad nu ont för förut, nu när dom är mer aktiv är dom ju självklart tröttare när det är läggdags och därmed väldigt sällan några problem att lägga dom. Förut kunde klockan oxå närma sej halv 12-12 på natten innan vi hade lagt dom men nu ligger dom i regel kl 22 senast halv 11 och sover hela natten, med undantag som nu då Bella är sjuk. Helt underbart. Och tidigare blir väl läggtiderna ju större dom blir. Bellas feber håller iaf i sej. Fast nu på kvällen va den "bara" 38.5 Igår kväll hade hon ju 39. Jag vart lite fundersam då hur hög den får bli innan man kanske måste åka in så jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon där svara att det man kollar efter är allmäntillståndet, äter, dricker och kissar dom? Och gör dom det och annars verkar må någorlunda bra, förutom att dom såklart kan va lite tröttare och så så är det okej. Det är tydligen vanligt att små barn kan drabbas av hög feber ganska ofta, men ändå vara relativt pigg eller aktiv. Jag hoppas den ger med sej imorrn för hon sover ju som sagt lite oroligare på natten nu. Från det ena till det andra, eftersom vi inte varit och vägt dom på en månad ca och vi inte ska till bvc förrän i februari så gjorde vi en egen vägning här hemma på så sätt att vi ställde oss på vågen med dom i famnen och drog sen bort vara kilon. Och om det stämmer så väger nu bella 7 kg och lovis nästan 8. Minus 200 gram ca. Hon har verkligen dragit iväg Lovis, från att bara gå varit runt 200 gram tyngre till nästan 1 kg. Men hon är inte lika sprallig eller vad man ska säga som bella är. Förutom i gåstolen, där i kutar hon runt mer än Bella och är mer målmedveten typ. Men det här med att stå upp på benen och hoppa å sparka kom Bella på mycket tidigare och även om Lovis oxå gör det nu så är nog att bara ta det lugnt mest mer hennes grej. Hon är lik sin mamma! ;-) och det är verkligen så. Det är så roligt, Bella är lik mattias personlighet mer, och Lovis är lik min. Undrar om det håller i sej? Isf blir bella en rastlös själ och Lovis en filosoferare. :-) Återstår att se! Nu är det nattinatt.

Av Caroline - 3 januari 2012 16:50

Ny dag. Och natten till idag gick lite bättre än förra. Bella vaknade några gånger men det va bara 2 av dom som hon inte kunde somna om själv så jag fick ta upp henne. Kl 2 fick hon en till dos alvedon och vatten och så gjorde mattias mat men den ville hon inte alls ha. Lovis har sovit som en stock trots att bella grät 2 av gångerna hon vaknade. Tur det att den ena oftast kan sova fast den andra gråter eller ligger och bökar i sängen breve. Och vi klev inte upp förrns kl 9 heller så jag är nöjd med dom sovtimmar jag ändå fick! :-) och så har vi äntligen skrivit kontrakt på den nya lägenheten och inflyttningsdatumet blir den 1 april! Passar perfekt då vi har 3 månader uppsägningstid. Om ingen är sugen på att hyra våran 3a här i det berömda "kråkslottet"? Det stora vita huset i kurvan mittemot skolan i nyland för er som undrar. ;-) jättefint läge med utsikt över byn och älven. Kom och hyr! :-P nu ska vi äta lite middag medans tjejerna tar en tupplur.

Av Caroline - 2 januari 2012 23:17

Ja så va det nytt år då. Tro vad 2012 har att bjuda på? Tror att det kommer bli mycket roligt iaf. :-) iallafall så har vi snart avslutat denna måndag, mattias har börjat jobba igen efter en veckas ledigt och jag å småtjejerna får klara oss utan han på dagarna. Det började väl sisådär. Natten till idag va väldigt orolig och mattias fick sova på soffan för å hinna få lite sömn iaf innan han skulle iväg. Jag fick kliva upp 3 gånger för att få tjejerna att somna om. 2 gånger med bella. Hon vaknade jätte ledsen och sov oroligt. Klockan 6 fick jag kliva upp och mata henne och när det hände senast kommer jag inte ihåg. Idag har hon haft feber. Först 38.4 och sen 39 grader på kvällen. Men hon äter och dricker och kissar iaf. Hon är bara lite grinig och trött. Men har ändå varit lite pigg oxå emellan. Lovis har det varit full fart på och vill aktiveras och ha uppmärksamhet mest hela tiden. Så idag har jag haft fullt upp med andra ord. Därav min onda huvudvärk jag har nu skulle jag tro. Hoppas på en bättre natt i natt för jag skulle verkligen behöva sova lite. Men med lite alvedon i bella så hoppas jag hon kan sova. Imorrn kommer hyresvärden för vår nya lägenhet hit och vi ska skriva kontraktet så jag vill helst inte se ut som 7 svåra år så lite skönhets sömn skulle kännas bra! :-) men det är så sällan vi har såhär jobbiga nätter så jag ska absolut inte klaga. Men när dom väl kommer då tar det på. Men nu ska vi vuxna oxå krypa ner! Nattinatt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards