Alla inlägg den 8 november 2011

Av Caroline - 8 november 2011 13:06

Ja nu är de alldeles för längesen igen sen jag skrev nåt här om vad som händer här hemma hos familjen Heino/Högström. :-) skriver från mobilen nu så det blir ett inlägg utan bilder men alltid nåt. Om jag har rätt ordning på dagarna och veckor så är vi inne på fjärde veckan nu tror jag som det är bara jag å flickorna på dagarna medans Mattias jobbar å bygger eller river tråkig ställning. ;-) (byggnadsställare) Alla veckor har ju gått bra men bäst gick det nog förra veckan och den här veckan hittills. Nu har jag ju börjat fått in lite egna dags rutiner med flickorna och lärt mej att vara lite mer förutseende för att förhindra att "kaos" utbryter. Iaf i en mindre skala. :-) jag har även "vant" mej vid att dom måste få gråta ibland medans jag håller på med deras mat eller om jag har den ena på skötbordet och den andra tappat tålamodet så måste den vänta tills jag är klar med den första. Men det är sällan jag lämnar nån av dom ensam. Det är bara vid morgonskötningen när dom ska tvättas och när dom skitit som jag håller till vid skötbordet inne på toan. Annars sköter jag dom båda samtidigt på täcket som vi har på rumsgolvet. Där älskar dom att ligga och sprattla och titta på takfläkten eller på nåt färgglatt barnvänligt barnprogram på disneychannel om det är så att jag måste gå iväg och göra nåt å inte kan vara den som själv underhåller dom. Tex när jag måste springa igenom duschen och dom inte sover eller så. Babygymmet har oxå blivit mer populärt nu än det var förut och man märker hur dom studerar alla saker och börjar leka mycket mer. Så den är perfekt att lägga dom i på köksgolvet när jag tex diskar. :-) sen ett annat sätt att "vinna lite tid" tex inför matdags är att dom får ligga nakna och sprattla. Det älskar dom och dom blir så glada! Men nu förtiden får man inte lämna dom alltförlänge för dom har blivit för jäklig på att förflytta sej fast att dom ligger på rygg! Rättsom det är ligger dom ute på bara golvet eller så har den ena snott runt sej så hon ligger och sparka på den andra. Fast ibland har dom hittat varandras händer så då håller dom hand. :-) sötnosar! <3 ja det händer mer å mer även om det just nu kanske bara är småsaker men som förälder så är det så roligt att se! Lovis är iaf skitduktig på att ligga på mage och kan ligga länge å spana och sen vända sej tillbaka på rygg å då blir hon sur å till till mage igen. Bella har inte riktigt förstått grejjen än med att hon kan ta stöd på armarna utan hon ligger oftast å kämpar tills hon blir förbannad med både benen å armar i luften. Och så har dom upptäckt sina händer mer. Länge har dom stoppat dom i munnen och ett tag hittat den ena handen med den andra. Men nu har dom börjat studera sina händer med ögonen. Ser så roligt ut när dom stirrar på händerna och ser så funderande ut. :-) bella älskar att "stå" upp på benen medans man håller i henne. Då spanar hon som sjutton och kan bli galen när man måste vila armarna och sätter ner hon. Då blir hon som ett spett i kroppen. :-P dregglat har dom gjort länge men nu även skiter dom oftare, igår sket lovis 2 gånger och bella efter nästan varje matning och ( ursäkta mej) den lösare konsistensen så jag undrar om det kan vara nå tandsprickning på väg? Ibland är hon lite svår å mata å det är som hon vet inte om hon ska suga på nappen eller gråta. Kan det göra ont när hon ska äta kanske? När hon har börjat ätit sej mätt så kan hon som börja typ gnaga eller leka med nappen på flaskan å när man tittar på henne då och så brukar ja säga "är du bella-bus" , då skrattar hon! Skum tjej ;-) ja roligt är det nästan jämt iaf å speciellt nu när det börjar hända lite mer å mer. Dom är ju 4 månader nu våra stor tjejer! <3 nu ska jag avsluta, vart en lång text dehär känner ja.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards